Miyajima-Wyspa Świątyń. Jeden z trzech widoków Japonii.

18:59

Godzinę drogi tramwajem przez Hiroshimę dojeżdżamy na prom, za który nie trzeba płacić mając JR PASS. Już z promu widać olbrzymią bramę Torii, z której znana jest Miyajima. Miyajima znajduję się na Morzu Wewnętrznym, dla Japończyków jest absolutnie święta.

Podczas przypływów wydaje się, że torii unosi się na wodzie. Jest bardzo wysoka, ma aż 16 metrów. Widok na torii jest znany jako jeden z trzech najlepszych widoków Japonii. Miyajima oznacza dosłownie "wyspę świątyń". Do shishi-iwa, gdzie znajduję się punkt widokowy wjeżdzą się dwoma kolejkami górskimi(płacimy za nie w jedną stronę 1000y(30zł), natomiast w dwie strony 1800y(50zł). Polecam w jedną stronę wjechać kolejką, a drugą kilka kilometrów zejść pieszo w dół. Z punktu widokowego są przepiękne widoki na Morze Wewnętrzne, idąc jeszcze kilometr z punktu widokowego na szczyt góry Misen.

To nasz cel, jeden z "trzech pejzaży Japonii"

Centrum Hiroszimy

Tramwaj, którym dojedziemy na prom

Wejście na prom

Promy dopływające na wyspę

Widok z promu na Hiroszimę

Na wyspie panował tropikalny klimat

Jeden z trzech najlepszych widoków Japonii, rzeczywiście przepiękny

Ta Torii jest naprawdę ogromna

Itsukushima Shrine. Kompleks sanktuarium składa się z wielu budynków, w tym z sali modlitewnej.

Na wysokim stoku górującym nad świątynia stoi Goju-no-to, pięcio-kondygnacyjna pagoda, została zbudowana w 1407 roku

Tradycyjne ulice i budynki wyspy
Można zakupić naprawdę duże figury buddy

Malownicze widoki w drodze na kolejkę górską

Kolejka górska mieszcząca 4-6 osób,następnie przesiedliśmy się na kolejną tym razem większą która mieściła ok.20 osób.

Przepiękne widoki z kolejki

Punkt widokowy, z którego widoki są cudowne, malutkie wyspy i białe plaże

Wrócić można albo kolejką albo jedną z trzech dróg. Wybraliśmy najszybszą drogę ale następnym razem na pewno wejdziemy na górę Misen i zejdziemy droga, gdzie znajdują się świątynie górskie.

Schodziliśmy ok. godziny z punktu widokowego, widoki były naprawdę ładne

Miyajma słynie z Okonomiyaki, więc poszukaliśmy przyjemnej knajpki, gdzie można było usiąść tuż przy płycie grzewczej i obserwować jak powstaje nasze danie.

Było naprawdę smaczne!

Na wyspie jest wiele pięknych i ciekawych miejsc, które nie są zaznaczone na mapach, które można zabrać po przypłynięciu na wyspę. Uwielbiam plaże i poszłam poszukać najbliżej, okazało się że 4 km od promu znajduję się całkiem ładna plaża. Wydaje mi się, że jakby obejść całą wyspę to na pewno można zobaczyć ładniejszą ale i tak byłam zachwycona.

Odchodząc zaledwie 10 minut od wielkiej Torii już prawie nie minęliśmy żadnych turystów. Było pięknie i spokojnie. Po wyspie chodziło wiele sarenek, te spotkane tutaj były spokojne, lecz te blisko Torii domagały się jedzenia i bywały agresywne.

Wyspa Miyajima nieraz ucierpiała podczas tsunami.

Piaszczysta plaża, piękne widoki, zupełnie inni turyści, tacy nastawieni na dobrą zabawę a nie na zwiedzanie

Można się poczuć jak na Hawajach ;)

Przy plaży znajduję się śliczny ogród, a tuż przy nim...

...Sundance,muzykę klubową było już głośno słychać na plaży, rozbawieni imprezowicze grilowali, pili lub tańczyli. Ciężko uwierzyć, że to ta sama wyspa, bo mam wrażenie ze w okolicy światyni i Torii atmosfera była bardziej poważna i refleksyjna.

Po długim dniu na wyspie wracamy do Hiroszimy, gdzie wieczorem usiedliśmy w na ławce w parku przed Parkiem Pokoju