Pożegnanie z Tokio. Uroczy park Ueno.

14:33

To już ostatni post relacji z wyjazdu do Japonii w sierpniu 2015 ale na pewno będą kolejne!
Szybki przejazd Shinkansenem z Osaki i już jesteśmy z powrotem w Tokio. Teraz, po obejrzeniu wielu miast japońskich, tych małych i wielkich jak Osaka czy Kioto, można spojrzeć na Tokio z innej perspektywy. Tak, Tokio jest cudowne. Jest bardzo różnorodne, zarówno tradycyjne i nowoczesne, ale wszystko jest odpowiednio zrównoważone.

Ostatnią noc spędziliśmy po wschodniej stronie Tokio, gdyż ostatnio mieszkaliśmy po zachodniej. Wybrałam dzielnicę Ueno, ze względu na znany park, który bardzo chciałam zobaczyć.

Lokalizacja jest tak samo dogodna jak w dzielnicy Harajuku, ze względu na bliskość linii pociągu Yamanote.

Dworzec Ueno

Park Ueno jest położony tuż obok dworca kolejowego Ueno w centrum Tokio. Znany jest z pierwszego zoo w Japonii oraz przepięknych pól lotosu. Wiosną przybywają do niego tłumy, aby oglądać kwitnienie wiśni. Na terenie parku znajdują się także muzea i świątynie. Jest co oglądać!

Przepiękne pola lotosu.

Mimo, że park znajduję się w centrum, w parku można odpocząć, mieszkańcy czytają książki, biegają po parku i odpoczywają.

Bentendo, czyli świątynia poświęcona bogini Benten, która jest boginią szczęścia, muzyki i wiedzy.

Z sentymentem odwiedziliśmy w nocy szalone Harajuku, gdzie mieszkaliśmy cztery wspaniałe dni. W końcu mieliśmy okazję zobaczyć ulicę Takeshita Dori w pełnej okazałości, czyli głośnej, kolorowej, różnorodnej, tłocznej i szalonej:) Można tam kupić dosłownie wszystko i co też było zaskoczeniem, po bardzo korzystnych cenach.

A na samiutki koniec, jeszcze raz szalona Shibuya i jej znane skrzyżowanie. Ostatni przepyszny ramen i pora wracać, tym razem niestety do hotelu i rano wylot z lotniska Narita.

PODSUMOWANIE
To była wspaniała wyprawa. Byłam naprawdę zaskoczona tym co nas spotykało, tym co widzieliśmy. Zupełnie inaczej wyobrażałam sobie Japonię, a okazała się przyjazna, bliska natury i  zaskakująca.

Jest jeszcze wiele miejsc, które chciałabym zobaczyć w Japonii, na pewno wkrótce odwiedzę między innymi :Okinawę, górską Takayamę, Shirakawago. Z chęcią wrócę do Tokio, Kioto, Kanazawy, jest tam jeszcze tyle wspaniałych miejsc do zobaczenia!